اخبار

اشتباهات بزرگ در انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی : انتخاب کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های فعالیت یک متخصص سئو است. اما طبق یک تحقیق انجام شده افراد کمی در واقع علاقه مند به این کار هستند.

طبق نظر متخصصین سئو، یافتن کلمات کلیدی، سه تا از سخت ترین کارهای سئو بعد از تولید محتوا و لینک سازی تلقی شده است. دلیل این امر نیز احتمالا این است که 66% کاربران، فرآیند یافتن کلمات کلیدی را به جای برون سپاری، خودشان انجام می دهند.

یافتن کلمات می توانید فرآیندی استرس آور تصور شود و به همین دلیل است که 44% کاربران قبل از مجبور شدن به انجام این کار، دست به آن نمی زنند که البته کاملا منطقی است!

اگر به تنهایی اقدام به یافتن کلمات کلیدی وبسایت خود کنید، می تواند به یک پروژه بسیار بزرگ برای شما تبدیل شود. در این صورت این کار به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده و علاوه بر احتمال رخ دادن اشتباهات فراوان، زمان بسیار زیادی نیز از دست خواهید داد.

لیستی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب کلمات کلیدی را برایتان بیان کرده ایم که واجب است از آنها پرهیز کنید :

انتخاب کلمه کلیدی

1. فراموشی خواسته جستجو کنندگان :

آیا کسب رتبه برای صفحه ای از وب سایت در جستجوی عبارتی که با خواسته کاربران در یک راستا نیست، شدنی است؟ قطعا خیر.

بسیاری از بازاریاب ها به جای آنکه درگیر نرخ تبدیل کاربران باشند، درگیر میزان ترافیک می شوند. اینجاست که بحث درک نیاز کاربران به وسط کشیده می شود. منظور از نیاز کاربران، خواسته اصلی آنها از جستجوی عبارت سرچ شده توسط آنهاست.

برای مثال اگر وبسایت شما مجموعه ای از دستور پخت غداهای مختلف است، سایت شما در زمانی دیده خواهد شد که کاربران به دنبال دسنور پخت غداها هستند. در صورتی که سایت شما شامل خواص مواد غدایی و اطلاعاتی مانند این باشد، در جستجوی دستور پخت غذاها دیده نخواهد شد.

پس محتوای سایت را متناسب با آنچه کاربران به دنبال آن هستند تهیه کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که بازدید سایت شما از گوگل به ازای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط به دست می آید.

2. توجه نکردن به نتایج جستجو :

بخشی از خواسته کاربران و آنچه که موتورهای جستجو از عبارت جستجو شده درک می کنند را می توانید با مشاهده نتایج جستجو بفهمید. خیلی از افراد وقت زیادی را صرف کار با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی می کنند و نگاهی به نتایج واقعی جستجو در کلمات کلیدی نمی اندازتد. امکان دارد شما بلاگی را برای کلمه کلیدی ساخته باشید، در صورتی که گوگل صفحات محصولات سایت های مختلف را برای آن کلمه کلیدی نشان دهد.

به یاد داشته باشید که همیشه به نتایج جستجو در یک کلمه کلیدی نگاه کرده و محتوای خود را با توجه به الگوی کلی نتایج جستجو مدل سازی کنید.

3. عدم توجه به تعداد جستجو ها :

بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پارامترهایی را برای کلمات کلیدی ارائه می دهند که عدم درک صحیح آنها موجب تصمیمات غلطی خواهد شد.

ما به دنبال کلمات کلیدی می رویم که بیشترین ترافیک را برای سایتمان به همراه داشته باشد، اما انتخاب کلمات کلیدی پرجستجو موجب کسب چنین نتیجه ای برای شما نمی شود!

در ابتدا باید فهمید که کسب رتبه در چه کلمات کلیدی برای سایتتان منطقی بوده و کاربرانتان در حقیقت چه نوع عباراتی را برای محتوای تولید شده توسط شما جستجو می کنند. تنها بر روی تعداد جستجوها تمرکز نکنید و به دیگر فاکتور های موثر بر روی محتوا نیز دقت لازم را داشته باشید.

4. اهمیت ندادن به کلمات کلیدی بلند :

تمرکز زیاد بر روی تعداد جستجو ها غالبا منجر به اهمیت ندادن به کلمات کلیدی بلندتر می شود. با اینکه کلمات کلیدی بلندتر، کمتر جستجو می شوند ولی درصد بیشتری از جستجو کنندگان این نوع کلمات کلیدی، به مرحله خرید یا تبدیل شدن به مشتری نزدیک هستند.

کلمات کلیدی بلندتر دارای رقابت کمتری بوده و محتوای تولید شده برای این گونه عبارات به احتمال بیشتری به نیاز کاربران نزدیک است. بنابراین آنها به برند شما بیشتر اعتماد می کنند و در آینده مجددا به سایت شما باز خواهند گشت.

5. درج کلمه کلیدی پس از نوشتن محتوا :

همه متخصصین سئو این جمله را شنیده اند که “میشه این مطلب رو سئو کنید؟!”

متاسفانه فرآیند جستجوی کلمات کلیدی در بسیاری از مواقع پس از نوشتن محتوا انجام می شود. نویسندگانی هم که از سئو چیز زیادی نمی دانند تصور می کنند که منظور از سئو کردن محتوا، تکرار کلمات کلیدی به دفعات در مطالب است.

فرآیند یافتن کلمات کلیدی باید پایه و اساس تمام استراتژی های سئو، PPC و تولید محتوا باشد، نه اینکه بعنوان یک الحاقیه به آنها اضافه شود. در صورت عدم توجه به کلمات کلیدی در ابتدای کار، وب سایت شما قادر به پاسخگویی صحیح به خواسته کاربران نخواهد بود.

6. عدم شناخت و شناسایی رقبا :

گاهی اوقات پیش می آید که کسب و کارها به دنبال شناخت رقبای خود نمی روند. شناسایی و شناخت رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر شما امری ضروریست، چرا که این گونه از مدل محتوایی که گوگل آن را به عنوان مدل برتر می داند آگاه می شوید. پس بررسی رقبای خود را جزئی از فرآیند آگاهی از کلمات کلیدی کنید.

چه اشباهاتی را در انتخاب کلمات کلیدی مرتکب شده اید؟!

اگر شما یک متخصص سئو هستید، قطعا دست به جستجوی کلمات کلیدی زیادی زده اید. در این فرآیند چه اشتباهاتی را مرتکب شده اید؟ در بخش نظرات، این اشتباهات را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *