اخبار

ایده های گسترش کسب و کار

ایده های گسترش کسب و کار : راه اندازی کسب و کار کوچک همیشه کار سختی محسوب می شود. امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سراسر دنیا درحال فعالیت هستند. نکته مهم درخصوص اکثر این کسب و کارها توقف شان در یک سطح مشخص از رشد و توسعه است. لذا آنها هیچ گاه تبدیل به برندهای بزرگ با دامنه گسترده ای از مشتریان نمی شوند.

کارشناسان مختلف درباره تکنیک های گسترش کسب و کار نظرات گوناگونی دارند. استفاده از ایده های خلاقانه و تلاش برای نوآوری در کسب و کار بخش قابل توجهی از توصیه های مطرح در حوزه کسب و کارهای کوچک را تشکیل می دهد. بدون شک صرف تاکید بر ضرورت نوآوری در کسب و کار برای گسترش برندهای کوچک کافی نیست، بنابراین در این مقاله با نگاه دقیق تری به این موضوع می پردازیم.

اول: افزایش موثر بودن کمپین های بازاریابی

درحال حاضر ابزارهای بسیار زیادی در اختیار برندها برای گسترش کسب و کار قرار دارد. زمانی که کسب و کار ما در مقیاسی محلی با بودجه محدود فعالیت دارد، باید بطور کاملا هوشمندانه بر روی الگوهای بازاریابی سرمایه گذاری کند.

شاید یک برند بزرگ بعد از سرمایه گذاری عظیم در یک بخش با مشکلات مالی چندانی مواجه نشود، ولی وضعیت کسب و کارهای کوچک به طور کلی فرق دارد.

توصیه ما در این بخش توجه به ایده های بازاریابی کم هزینه است. ما در ابتدای مسیر کسب و کار باید به جای صرف هزینه های گزاف به دنبال ایده های مناسب با وضعیت مان باشیم. نکته مهم در اینجا ایجاد تمایز میان مفهوم بازاریابی کم هزینه و عدم دریافت نتیجه دلخواه است.

اگر به مرور کمپین های بازاریابی موفق در طول تاریخ علاقه داشته باشید، بسیاری از آنها با بودجه های بسیار اندک ساماندهی شده اند، پس خلاقیت و جلب نظر مشتریان رابطه تغییرناپذیری با سطح بودجه برندها ندارد. درحال حاضر برندهای کوچک نیز توانایی کسب موفقیت در حوزه بازاریابی با سرمایه گذاری بر روی ایده های کم هزینه را خواهند داشت.

گسترش کسب و کار

دوم: آموختن از رقبا!

رقابت در عرصه کسب و کار همیشه به معنای تصور دیگر برندها به عنوان دشمن مان نیست! درحال حاضر بسیاری از برندهای بزرگ و رقیب از یکدیگر نکات مختلفی می آموزند.

به هر حال رقبای ما اهداف و برنامه های ویژه ای برای جلب نظر مشتریان دارند. نکته مهم در این میان اشتراک دامنه مشتریان مدنظر ما و آنهاست. این امر امکان یادگیری نکات مختلف از یکدیگر را به شدت بیشتر می کند.

یادگیری از رقبا همیشه به معنای تقلید نکات مثبت آنها نیست. بدون تردید رقبای ما نیز دچار اشتباه می شوند، بنابراین یادگیری از اشتباهات آنها باید در دستور کار ما قرار گیرد. این امر ما را به طور رایگان از تجربه های ناموفق رقبا بهره مند می کند.

ایده های گسترش کسب و کار

سوم: توجه به نظرات مشتریان

اکثر مشتریان امروزی پس از خرید یک محصول یا تعامل با برند اقدام به بیان نظراتشان می کنند. این موضوع به شیوه های مختلفی روی می دهد. اکنون با توجه به گسترش شدید فناوری های دیجیتال بخش قابل ملاحظه ای تعامل افراد با برندها در دنیای مجازی و آنلاین صورت می گیرد، بنابراین اگر ما در پی بهبود وضعیت کسب و کارمان هستیم، باید به نظرات مشتریان بها دهیم. در غیر این صورت هیچ گاه برندمان گسترش مناسب نخواهد یافت.

مشکل اصلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک گفتن شعار درباره توجه به نظرات مشتریان است. این امر اگرچه همراه با جمع آوری نظرات مشتریان است، اما هیچ گاه اثربخشی لازم بر روی تصمیم گیری های شرکت را ندارد. نتیجه این بحث ضرورت تغییر نگرش ما به حوزه کسب و کار در صورت تمایل به گسترش مداوم برندمان است.

گسترش کسب و کار

چهارم: ضرورت بازاریابی

کسب و کارهای کوچک همیشه به دنبال افزایش شهرت شان هستند. یکی از ابزارهای مناسب در این زمینه بازاریابی است. نکته مدنظر ما در این بخش اهمیت همکاری با افراد حرفه ای در حوزه بازاریابی برای نتیجه بخشی فعالیت های برندمان است. بدون تردید افراد ماهر در هر حوزه گرایش به سوی همکاری با برندهای بزرگ دارند، بنابراین کار ما برای جلب نظر آنها بسیار دشوار خواهد بود.

در این بخش 2 راهکار اصلی پیش روی ما قرار خواهد داشت: نخست تلاش برای ترغیب افراد حرفه ای با تاکید بر نقش منحصر به فردشان در شرکت و دوم استفاده از نیروی کار جوان.

پیرامون نکته دوم، باید برگزاری دوره های آموزش عالی بازاریابی در دانشگاه های معتبر جهان را مدنظر داشت. استفاده از فارغ التحصیلان چنین دانشگاه هایی برای بهبود وضعیت بازاریابی برندمان ایده ای جذاب و کم هزینه خواهد بود.

ایده های توسعه کسب و کار

پنجم: سرمایه گذاری روی ویدیو

همان طور که میدانید محتوای بصری تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب دارد. این امر ناشی از تغییر سلیقه کاربران در فضای آنلاین و همچنین گسترش فناوری اینترنت است.

شاید تا همین یک دهه پیش مشاهده آنلاین یک کلیپ کوتاه با مشکلات زیادی روبرو بود ولی امروزه پلتفرم های پخش فیلم و سریال آنلاین نیز در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. این امر نیاز به سرمایه گذاری روی ویدیو را افزایش می دهد.

ایده های توسعه کسب و کار

ویدیو فقط در حوزه بازاریابی و تبلیغات موثر نیست بلکه خیلی از کسب و کارها در فرآیند برندسازی نیز از محتوای ویدئویی در راستای انتقال ارزش های اصلی و مرکزی شان استفاده می کنند.

بی شک تلاش برای گسترش کسب و کار کوچک همراه با سختی های بسیار زیادی است. توجه به نکات مورد بحث در این مقاله قدم مناسبی در راستای شروع فرآیند رشد و توسعه کسب و کارمان خواهد بود.

همیشه امکان بهبود توصیه های مرتبط با حوزه گسترش کسب و کار از طریق شخصی سازی آنها وجود دارد، پس شما هم با شخصی سازی توصیه های ذکر شده در این مقاله امکان کسب موفقیت های بیشتری را خواهید داشت.

چاپخانه آنلاین چاپ نوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *