اخبار

ورزش در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری : دوران بارداری وقت استراحت مطلق شما نیست! ورزش کردن و داشتن فعالیت صحیح و اصولی می‌تواند باعث کمتر شدن دردهای معمول در دوران بارداری و رفع بعضی از مشکلات جسمی شود.

ورزش در دوران بارداری هم به شما و هم به نوزادتان نشاط و تندرستی به ارمغان می آورد. ورزش صحیح دوران بارداری فواید بسیار زیادی دارد که موجب می شود شما با لذت شروع به ورزش کردن کنید! همچنین فعالیت صحیح در دوران بارداری می‌تواند موجب زایمان راحت تر شود.

بانوان بارداری که از فایده های ورزش کردن آگاه هستند، ‌معمولاً هر روز ورزش می کنند اما باید توجه داشت که ورزش کردن ممکن است برای همۀ خانم‌های باردار مناسب نباشد. بنابراین بعد از اینکه پزشک به شما اجازۀ ورزش کردن داد، ‌می‌توانید با انجام تمرینات ورزشی مناسب، ماهیچه‌های خود را قوی و اکسیژن رسانی بیشتری داشته باشید.

رابطه ورزش و دردهای بارداری :

شرایط پزشکی خاص ممکن است خطر ورزش برای بعضی از بانوان را افزایش دهد و در موارد زیر باید از ورزش دوری کرد :

  • بیماری محدود کننده ریه (وضعیتی که عملکرد ریه در هنگام تنفس محدود می‌شود)
  • بیماری های قلبی
  • زایمان زودرس
  • پارگی زودرس غشا (پارگی کیسه آب)
  • پره اکلامپسی (فشار خون ناشی از بارداری)
  • گردن نامناسب رحم (وضعیت پزشکی که در آن دهانه رحم قبل از دوره کامل بارداری شروع به رشد می کند)
  • خونریزی مستمر در سه ماهه دوم یا سوم
  • جفت سرراهی (عارضه دوران بارداری به دلیل متصل نبودن بند ناف به جفت)

ورزش های یوگا برای دوران بارداری :

ورزش یوگا در بارداری و انجام حرکات مخصوص حاملگی فایده های خیلی زیادی برای مادران باردار دارد. برخی از فواید انجام حرکات ورزش یوگا در باردرای به شرح زیر می باشد :

  • درمان و بهبود مشکلات جسمانی
  • جلوگیری از چاقی در حاملگی
  • افرایش روحیه مثبت
  • درمان و کاهش ‌درد در ناحیه لگن
  • کاهش استرس‌های دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری

ورزش‌های هوازی در دوران بارداری :

همان طور که می دانید بدن مادر در دوران بارداری به اکسیژن بیشتری نیازمند است تا با توجه به آن بتواند اکسیژن مورد نیاز را برای رشد جنین را تهیه کند. یکی از روش هایی که به دریافت بهتر اکسیژن کمک می‌کند، انجام ورزش‌های هوازی است. از جمله ورزش‌های هوازی در دوران بارداری عبارتند از پیاده‌روی، شنا و یوگای بارداری.

البته توجه داشته باشید که انجام این ورزش‌ها زمانی بی‌خطر است که به نکات مخصوص آن در دوران بارداری توجه کنید. به عنوان مثال در هوای آلوده ‌ورزش نکنید یا برای شنا کردن به استخر‌های مخصوص بارداری بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *